آخرین اخبارتهرانشعب

چهارمین همایش مبلغین استان تهران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امیربیان، چهارمین همایش مبلغان استان تهران با عنوان فجر فاطمی در حسینه آیت الله موسوی جزایری برگزار شد

در این همایش که جمعی از مبلغان و مرتبطان مساجد و مدارس علمیه استان تهران حضور داشتند علاوه بر رونمایی چندین اثر فرهنگی و مذهبی مؤسسه تخصصی امیر بیان به مناسبت ایام فاطمیه، چندین سخنرانی درباره حضرت زهرا (س) ایراد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی با اشاره به فضائل و ویژگی‌های بانوی دو عالم حضرت فاطمه (سلام الله علیها) گفت: زوایای زندگی ایشان و حتی نحوه شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نیاز به تبلیغ و ترویج دارد.

وی با اشاره به اینکه دل شکستگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به مراتب بیشتر از پهلوی شکسته وی قابل بیان و سخنرانی است گفت: جهان اسلام تشنه است، تشنه ولایت، و باید مبلغان در این مهم کوتاهی نکنند تا مبادا وقت بگذرد.

وی ادامه داد: ده‌ها میلیون نفر هر سال با پای پیاده خود را به مراسم اربعین حسینی که کانون عشق، جهاد و انقلاب است می‌رسانند، این نشان دهنده این است که امت اسلام تشنه ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی ابراز امیدواری کرد: مبلغان با استفاد از فنون تبلیغ و بیان و ممارست همراه با اخلاص، جریان تبلیغ مباحث مذهبی و اسلامی را سرعت ببخشند.

این مراسم با حضور آیت الله موسوی جزایری و سخنرانی ایشان همراه بود.

لزوم توجه مبلغان به سلیقه های نسل جوان

آیت الله موسوی جزایری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به فعالیت مؤسسه تخصصی امیر بیان در خصوص تبلیغ گفت: این موسسه تشکُلی است که برای تجمیع نیروهای فکری، فرهنگی بویژه طلبه های جوان می تواند مؤثر واقع شود و به تقویت علمی، فکری و قدرت بیان آنها همت گمارد.

وی افزود: مبلغان جوان با همگرایی و هم فکری می توانند اسلام را به بهترین وجه تبلیغ کنند و البته باید در این راه سلیقه جوانان را در نظر بگیرند، شبهات را از ذهن دور کنند تا اتحاد کلمه میان مردم بیشتر شود.

آیت الله موسوی جزایری با تأیید عملکرد مؤسسه تخصصی امیر بیان گفت: امید است با فعالیت این تشکُل مبارک و انقلابی همه کسانی که در امر تبلیغ اسلام سهمی دارند با زبانی مشترک و قابل فهم و تحسین شده به امر تبلیغ بپردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا